1,5 miljoen kilo

Elke dag komt er 1,5 miljoen kilo aan grondstoffen binnen bij Vezet en dat moet ook weer Vezet verlaten. Het wordt gewassen, gesneden, gehakt enz. Het is de grootste snijfabriek van Europa en bied aan 1000 mensen werk dat in 2 ploegen de 250 verschillende versproducten produceert.  Jaap is uitvoerder en werkt 18 jaar bij Bukom. Hij is al 15 jaar het aanspreekpunt bij werkzaamheden op de projecten bij Vezet. Hij kent de fabriek dan ook op z’n duimpje en weet precies welk materiaal hij nodig heeft om een storing te verhelpen of project uit te voeren. Met Hoofd Technische dienst Hendrik Jong bespreekt hij alle projecten.

 

Reinigen tijdens bedrijf

Twee keer per jaar worden de verdampers in de fabriek gereinigd. Hiervoor heeft Bukom een stellage ontwikkeld waarmee ze makkelijker, hygiënisch en veiliger reinigd kunnen worden. Door middel van een strakke planning worden de rijen met de verdampers per hal gereinigd. Doordat de productie doordraait is het van groot belang om flexibel te zijn in uitvoering en werktijden. De verdampers die boven voedselverwerkende machines hangen kunnen alleen ’s nachts gereinigd worden. Door de goede samenwerking tussen Vezet en Bukom verloopt dit soepel en wordt de werkvloer weer voor de volgende dienst schoon opgeleverd. Zo is het mogelijk om alle werkzaamheden die gedaan worden bij Vezet uit te voeren op de door de klant aangewezen tijden. Naast de verdampers reinigen we de wanden en alle afvoerputten verteld Jaap.

 

Afvalwater

Alle groente- en fruitresten worden via de kilometers lange afvoergoten afgevoerd. Hiervoor worden miljoenen liters water door het systeem gecirculeerd. Aan het einde van het productieproces worden de plantaardige resten, zand en water van elkaar gescheiden. De plantaardige resten gaan naar de koeien en het zand word in een grote container opgevangen. Zodra deze vol zit wordt BUKOM gebeld en kan deze worden leeggezogen.

 

Flexibiliteit

Alle terugkomende reinigingsprojecten worden zorgvuldig gepland maar bij calamiteiten word Jaap rechtstreeks gebeld. Hendrik verteld dat Vezet het waardeert dat Bukom ook echt 24 uurs service verleent. Zo is het eens voorgekomen dat Jaap tijdens zijn vakantie werd gebeld en toch nog even een collega van Bukom inlichtte hoe de calamiteit zo snel mogelijk opgelost kon worden.

Een van de kernwaarden van Bukom is dan ook flexibiliteit, we zijn altijd in staat om een klant met een calamiteit binnen afzienbare tijd te helpen.